Bendrame organizacijos FUR EUROPE ir Helsinkio kailių aukciono SAGA FURS (angl. fur – kailis, vert. past.) stende buvo demonstruojamos idėjos, kaip dekoruoti, sutvirtinti natūralų kailį, įausti jį į šilką, drapiruoti juo prabangius audinius. Šiuos sumanymus naudoja žymiausi pasaulio mados namai. Lietuvoje jie demonstruojami pirmąkart.
Su lankytojais bendravo FUR EUROPE direktore Mette Lykke Nielsen ir SAGA FUR atstovas Rytų Europai Dmitri Larionov. Jis skaitė pranešimą apie naujausias kailių mados tendencijas, kuriame akcentavo, jog SAGA FURS prekiauja tik geromi sąlygomis laikomų gyvūnų kailiu, o nuo 2019 m. apskritai neprekiaus kailiais iš ūkių, kurie nebus įvertinti nepriklausomų auditorių pagal itin griežtą WELFUR sistemą. “Jau dabar pirkėjai nori įsigyti gaminius su natūraliu kailiu, kurie pažymėti gyvūnų gerovę įrodančiais sertifikatais”,- teigia D.Larionov. Tai patvirtina ir Europoje atlikto rinkos tyrimo duomenys – net 59 proc. apklaustųjų tvirtina esą pasirengę mokėti brangiau už sertifikuotą kailį. Paklaustas, kaip SAGA FURS pardavimus paveiks mados namų GUCCI atsisakymas naudoti kailį, D.Larionov atsakė, jog GUCCI kolekcijose ir iki šiol buvo labai nedaug kailio, tad didelio paklausos skirtumo tikrai nebus.
Diskusijose apie lėtėjančią madą ir vartotojiškumo stabdymą FUR EUROPE demonstravo pavyzdžius, kaip seni kailiniai drabužiai perdirbami į itin madingus ir gali tarnauti ne vieną dešimtmetį. Be to, natūralus kailis yra priskiriamas atsinaujinantiems ištekliams.
Tuo tarpu parodos lankytojai sako negalėję atitraukti akių ir rankų nuo demonstruojamų pavyzdžių. „Esu dirbusi su kailiu dar sovietmečiu, bet tai, kas čia yra sukurta, atrodo kaip stebuklas“,- kalbėjo viena iš parodos lankytojų. Jai pritarė ir lietuviškų drabužių gamintojų atstovai, pamėginsiantys pritaikyti keletą sumanymų savo kuriamose kolekcijose.
Mette Lykke Nielsen bendraudama su parodos lankytojais kvietė apsilankyti ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių kailinių žvėrelių ūkiuose. „Pastebėta, kad po apsilankymo žvėrelių fermose kailininkystei pritaria dvigubai daugiau žmonių nei iki visito į jas. Todėl norime atremti gyvūnų gynėjų organizacijų skleidžiamus mitus apie gyvūnų kankinimus atvirai parodant visą mūsų sektorių“.
SAGA FURS Dizaino centre nuo 1989 m. apsilankė per 50 tūkst. dizainerių iš viso pasaulio, sukurta daugiau nei 3500 technologinių sprendimų. “Saga Furs” klientai – Burbery, Fendi, Moncler it kitų mados namų atstovai nuolat lankosi fermose įsitikinti jose auginamų gyvūnų gerove.
Asociacija FUR EUROPE vienija visą Europos kailininkystės sektorių nuo ūkininkų, kailio apdirbėjų iki mados namų.